A 3D mentette meg az idei mozis nyarat

3
44

hollywoodA május első hetétől szeptember első hétfőjéig tartó időszak kiemelt fontossággal bír a filmiparban: ilyenkor szokták bemutatni az év legnagyobb blockbustereit, a premierek dátumáért pedig már évekkel korábban elkezdődik a harc. A teljes filmipar éves bevételének közel fele ebben az időszakban érkezik be a kasszákba.
Az idei nyár elég kettős képet mutat: Hollywood összességében 4.38 milliárd dollár bevételt könyvelhetett el, ami 1%-kal magasabb, mint a tavalyi összeg és egyúttal új rekord, másrészről viszont csupán 543 millió ember ment el a mozikba, ami 1997 óta a legalacsonyabb nézőszám.
A magyarázat a megemelkedett jegyárakban, kiemeltképpen az időszak alatt bemutatásra került 18 3D film magasabb áraiban keresendő – nyugodtan állíthatjuk tehát, hogy a 3D mentette meg idén Hollywood legfontosabb időszakát.
Az elemzések hasonló adatokat jósolnak a jövő évre is, A bosszúállók, A sötét lovag – Felemelkedés és a The Amazing Spider-Man több más blockbusterrel együtt nagy valószínűséggel újabb rekordot fog felállítani, a nézőszám pedig valószínűleg tovább csökken…


3 HOZZÁSZÓLÁS

  1. Szerintem csökkenteniük kéne a jegyárakat. Sokkal nagyobb bevételük lenne. Ha mondjuk feleennyibe kerülnének, az talán meg is háromszorozná a látogatók mennyiségét. Ha a magyar Cinema City árait nézzük, egy 600 Ft-os ár egy filmért mérföldekkel kecsegtetőbb, mint az 1200, a 3D árakról már nem is beszélve.

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..