Címkék Ezekkel megcímkézve: "Black Swan"

Címke: Black Swan

Az idei év legnagyobb filmes élményén vagyok túl (remélem, ezt még sűrűn le fogom írni)! Azok az Oscarra jelölt filmek közül, melyeket láttam, eddig ez tetszett a legjobban. Talán azért, mert abszolúte elvárások nélkül ültem le elé. Minden tiszteletem Fincheré, de szerintem A közösségi hálót Aronofsky most messze lekörözte. S bár a legjobb film díjára nem mernék szavazni, annyira erős az idei felhozatal, de a legjobb rendező szerintem mindenképp Aronofsky, a legjobb női főszereplő pedig egyértelműen Portman. Ma este az Oscar-gálán kiderül, egyetértenek-e velem az igazi filmes gourmandok...

A Super Bowl hétvégéje mindig gyászosan sikerül a moziknak, az amerikai emberek túlnyomó többsége ugyanis vasárnap este egészen biztosan a tévé előtt ücsörögve, sörrel a kezében várja a mérkőzések mérkőzését, az amerikaifoci döntőt. Tehát Legjobb esetben is csupán a hétvégi bevételek kétharmadával számolhatnak - épp ezért a nagyobb filmek bemutatóival mindig igyekeznek elkerülni ezt a dátumot. A héten két új film érkezett az USA mozikba, ezek közül az első Christian E. Christiansen thrillere, a The Roommate lett, mely - számomra - meglepő módon közel 16 millió dollár bevételt ért el, amivel már vissza is jött a rá fordított összeg...

Már az előzetesek is igen figyelemfelkeltőek voltak Anthony Hopkins A rítus című új horrorfilmjéhez, és a hétvégi eredményből úgy tűnik, sokan kíváncsiak rá, milyen szennyest takargat a filmvásznon a szentegyház. A film 15 milliót ért el a 37 milliós költségvetésből, azaz sok múlik a nemzetközi bevételeken - a magyar mozikban 2011. március 10-től láthatjuk. A második széles körben bemutatott film Jason Statham Mestergyilkos remakeje volt, amit Simon West, A fegyencjárat rendezője dirigált le 40 millió dollárból....

2011. február 17-én, a Budapest Film forgalmazásában feliratosan kerül a magyar mozikba Darren Aronofsky Fekete hattyú /Black Swan/ című filmdrámája. Az eddig 21 díjat magáénak tudható - köztük a Golden Globe legjobb női főszereplő díja (Natalie Portman) - , az Oscaron 5 kategóriában nevezett film hatalmas kritikai elismerést aratott, az Imdb-n jelenleg 8.6 ponton áll, a rottentomatoes-on a közönség 87% kedvelte. Hivatalos tartalom: A visszahúzódó, anyja árnyékában élő ballerina Nina (Portman) elnyeri a Hattyúk tava előadás címszerepét...

Jól sikerült a debütálása Natalie Portman és Ashton Kutcher romantikus vígjátékának, a Csak szexre kellesz-nek, (magyar bemutató: 2011. február 10.), a 20 millió dolláros hétvégi bevétellel már az hétvége után csupán 5 millió dollár hiányzik a büdzsé eléréséhez. Kétmillió dollár különbséggel a második helyre csúszott a Zöld Darázs, ami két hét után a 120 milliós költségvetés felénél tart, és mivel a nemzetközi vetítések sem sikerültek túl jól (15 millió)...

Könnyen megjósolható volt, hogy Michel Gondry Zöld Darázs filmje fog az élen végezni a heti bevételi toplistán: 34 millió dollárral ez könnyedén meg is tette. Az eredmény azonban a mérleg másik nyelvének tükrében már nem olyan fényes - 150 milliós büdzsét maximum a nemzetközi bevételek segítségével fog sikerülni behoznia. Talán kevesen tudják, de a Zöld Darázs születése rendhagyó módon nem képregényfüzetben, hanem a rádiócsatornán történt...

Nicolas Cage Boszorkányvadászat /Season of The Witch/ filmje volt az egyetlen premierfilm az USA-ban a héten, mégsem sikerült felülkerekednie a harmadik hete futó A félszemű, vagy az Utódomra ütök alkotásokon: 10,7 millió dollár értékben váltották rá jegyet a mozikba, ami a költségvetésének negyede, a bevételi listán pedig a harmadik helyre volt elég. A filmet hamarosan mi is megnézhetjük - magyar premier: 2011. január 27. A Coen fivérek új westernje nem csupán átvette a vezetést...

Nem mutattak be széles körben vetített új filmet az év első hétvégéjén az amerikai mozik, így ismételten az Utódomra ütök végzett az első helyen - a 26 millió dollárral már most sikerült túllépnie a 100 milliós büdzsét. Beckúrék sikere ellenére a hétvége igazi nyertese A félszemű lett: a 38 millióból készült western ugyanis már 86.7 milliós bevételnél tart, és ezzel nem csupán a stúdió pénzügyi embereit készteti fülig érő mosolyra, de a Coen testvéreket is, a film ugyanis megdöntötte a legnagyobb bevételt elérő filmjük, a Nem vénnek való vidék 74.2 milliós rekordját.

Remekül időzítette a Beckúr család a visszatérését: a karácsonyi hangulat a mozikba is beköltözött a hétvégén, és ahogy sejteni lehetett, a legtöbben a könnyed kikacsolódást és sok nevetést ígérő Utódomra ütök vígjátékot választották, ami 48 milliós bevételével közel a 100 milliós büdzsé felét visszahozta - és a nemzetközi adatok még nem is kerültek összesítésre. Szintén pazar ünnepet tudhat maga mögött a Coen testvérek western filmje, ami a második helyen landolt ugyan, de a belefektetett összeget szinte maradéktalanul vissza is hozta a stúdiónak...

Nem mondhatni, hogy nagyon brillírozott a 28 évvel az első rész után elkészült Tron: Örökség: 43,6 millió dollárt hozott a 170 millió dolláros büdzséből. A stúdió nagyjából 70 millió dollárra apellált, ennyi kellett volna ahhoz, hogy simán nyereséggel zárjon a film, ami esetünkben a mozis bevételekből nem biztos, hogy össze fog jönni, ám szerencsére a Walt Disney sok platformon értékesíteni tudja a franchise-ot - már tele is vannak a játék és ruházati boltok Tron cuccokkal - így aggodalomra igazából semmi ok...

Bár az első helyen végzett a heti bevételi toplistán, jó nagyot bukott a Narnia krónikái 3 – A Hajnalvándor útja - A 155 milliós költségvetésből mindössze 24.5 dollár jött vissza, amiből arra következtethetünk, hogy még a karácsony jótékony hatását beleszámítva is csupán ca. a belefektetett összeg fele fog megtérülni. Összehasonlításképpen a franchise első része 81, míg a második része 68 milliós nyitóhétvégét produkált, úgy tűnik, nyugodtan kijelenthetjük, hogy az embereket már nem nagyon érdekli a C. S. Lewis által megálmodott világ tovább sorsa...

Egy új videóklip érkezett Darren Aronofsky balettos thrilleréhez, a Fekete hattyúhoz, vagyis a Black Swanhoz, melyből ízelítőt kaphatunk a film zenéiből. A soundtrack a klasszikus zenének és a modern elektronikus ütemeknek a keveredéseként jellemezhető, és olyan alkotók állnak mögötte, mint Aronofsky legfőbb komponistája Clint Mansell (Rekviem egy álomért, A forrás, A pankrátor), valamint a híres duó, a The Chemical Brothers, vagy épp a szintén elektronikus zenében utazó Al Tourettes...
- Hirdetés -

Közösségi oldalak

15,012RajongókTetszik
1,517Feliratkozó+1
237KövetőKövetés
19,794FeliratkozóFeliratkozás
Hirdetés

Népszerű bejegyzések